Pepsico, 2022 Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) raporunu paylaştı
PepsiCo, 2021’de PepsiCo Positive (pep+) lansmanından bu yana ilk tam raporlama yılının sonuçlarını paylaşan Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) Özeti 2022’yi yayınladı. PepsiCo Türkiye, yerel olarak geliştirdiği projelerle de ESG hedeflerine katkıda bulundu. ve attığı adımlar. Sonuçlar hakkında konuşan PepsiCo Sürdürülebilirlik Lideri Jim Andrew, “2019’dan beri 2,25 milyar dolarlık yeşil tahvil ihraç ettik. Net sıfır emisyon hedefi ve dahil olmak üzere pep+ gündemimizin kritik bölümlerine önemli yatırımlar yaptık ve yapmaya devam edeceğiz. daha önce geri dönüştürülmemiş plastiklerin kullanımını azaltmak.”
Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo, 2021’de PepsiCo Positive (pep+) lansmanından bu yana ilk tam raporlama yılı sonuçları olan Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) Özeti 2022’yi yayınladı.
PepsiCo’nun, malzemelerin nasıl yetiştirildiğinden, ikonik eserler portföyünün nasıl üretildiğine, taşındığına ve satıldığına ve tüketicilere sunulan seçeneklere kadar PepsiCo’nun işinin neredeyse tüm yönlerine dokunan uçtan uca dönüşüm programı pep+ aynı zamanda bir çerçevedir. ÇSY hedeflerini ve bu hedeflerle ilgili tüm eylemleri şekillendirir.
Şirketin pep+ doğrultusunda yürüttüğü çalışmalar kapsamında hazırlanan Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) Özeti, 2022 yılsonunun prestijiyle şirketin sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarını anlatıyor. PepsiCo raporunda, 2022’de beslenme, tarım, toplumsal (insanlar ve topluluklar), su kullanım verimliliği ve güvenli suya erişim alanlarında değerli ilerlemeler kaydettiği bildirildi. PepsiCo, iklim emisyonlarını ve daha önce geri dönüştürülmemiş plastik kullanımını azaltmaya yönelik çabalarını sürdürüyor.
Şirketin 2022 ESG sonuçları hakkında yorum yapan Jim Andrew, Sürdürülebilirlik Lideri “İş büyümemizi kaynak kullanımımızdan ayırmak zor olmaya devam edecek. Ancak uzun vadeli hedeflerimize ulaşmak çok önemlidir ve nasıl ve nerede ayarlamalar yapacağımızı hızla öğreniyoruz. 2019’dan bu yana 2,25 milyar dolar değerinde yeşil tahvil ihraç ettik. Net sıfır emisyon hedefi ve daha önce geri dönüştürülmemiş plastik kullanımının azaltılması da dahil olmak üzere pep+ gündemimizin kritik bölümlerine değerli yatırımlar yaptık ve yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca, çoğu düzenleyici nitelikte olan ilerlemeyi açmak için özenle çalışmaya devam edeceğiz. “Sistematik sorunları ele alma çabası önemli olduğundan, hepimizin olmak istediği yere ulaşmak için çok paydaşlı bir yaklaşım gerekiyor.”
Yönetim Kurulu Lideri ve Yürütme Konseyi Lideri Ramon Laguarta ve Jim Andrew, PepsiCo’nun gezegen ve insan odaklı hedeflerine yönelik ilerleme ve sistemik değişimi ele almak için acil toplu eylemde bulunma konusundaki görüşlerini paylaşan bir video bildirisi yayınladılar.
İşte PepsiCo’nun bildirdiği sonuçlar:
- Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da hazır gıda portföy hacminin %75’i 100 kalori başına 1,1 gram doymuş yağı geçmedi.
- PepsiCo bu hedefine ilk olarak 2021’de, programın dört yıl ilerisinde ulaştı.
- 2022 yılında iş portföyündeki ilave şeker ve sodyum oranı daha da düşürülmüştür.
- PepsiCo’nun içecek portföy hacminin %56’sı, 12 ons (354,8 ml) porsiyon başına 100 kaloriden daha az ilave şeker içerir. 2021 yılında bu oran %53 idi.
- 2021’de PepsiCo’nun yemeye hazır portföy hacminin %66’sında kalori başına 1,3 miligram veya daha az sodyum vardı ve bu oran şimdi %68’e yükseldi.
- PepsiCo, 2022’de rejeneratif tarım ayak izini iki kattan fazla artırarak dünya çapında 900.000 dönümün üzerine çıkardı.
- PepsiCo Türkiye, Anadolu Meaları ve PepsiCo Vakfı iş birliğiyle Konya’da hayata geçirdiği Lay’s Rejeneratif Tarım projesi ile toprağın ekolojik sağlık puanını yüzde 45’e varan iyileştirmenin yanı sıra 75 küçük ölçekli çiftçiye hibe sağladı ve Eğitimlerle 1000 çiftçi.
- PepsiCo Türkiye, ana hammaddelerinden biri olan %100 sürdürülebilir patates cipsi üretimine başladı.
- PepsiCo, çiftçilere güç verdi ve tarımdan kaynaklanan karbon emisyonlarını 330.000 metrik tondan fazla azalttı. Bu oran, 73.000’den fazla aracın bir yıl boyunca trafikten çekilmesine eşdeğerdir.
- Şirketin ABD’deki yönetici pozisyonlarında Hispanik temsilini %10’a çıkarma hedefi aşıldı.
- PepsiCo bu hedefe beklenenden üç yıl önce ulaştı.
- 2015 yılından bu yana su riski yüksek bölgelerdeki operasyonlarda su kullanım verimliliği %22 oranında artırılmıştır.
- PepsiCo şu anda 2025 yılına kadar %25 büyüme hedefine güvenle yaklaşıyor.
- 2022’de 12 milyon insanın daha güvenli suya erişimi olacak.
- PepsiCo, 2006’dan bu yana 80 milyondan fazla kişiye güvenli suya erişim sağladı.
PepsiCo ayrıca paketleme ve emisyon azaltmada daha fazla ilerleme kaydetmeyi hedefliyor; bu konuda ilerleme sağlayacak planlar üzerinde çalıştıklarını ve önemli fark yaratması beklenen eylemlere öncelik verildiğini duyurdu.
PepsiCo’nun çiftçilerin ilgisini çekme ve iklim değişikliğini ele almak için yenilenebilir tarım uygulamalarından yararlanma yaklaşımı hakkında yorum yapmak Ulusal Buğday Üreticileri Derneği CEO’su Chandler Goule, “PepsiCo, gıda şirketleri ve üreticilerinin sürdürülebilir, uygun fiyatlı ve güvenli gıda yetiştirmek için nasıl etkili bir şekilde işbirliği yapabileceğini göstererek ön saflarda yer alıyor. “PepsiCo, tarıma anlamlı yatırımlar yaptı ve sürdürülebilirlik hedeflerinin hem ulaşılabilir hem de karşılıklı olarak faydalı olmasını sağlamak için en başından beri yetiştiricilerin katılımına öncülük etti.”
Şeffaf raporlama sağlamayı taahhüt eden PepsiCo, Kurumsal Sekreter tarafından verilen Kurumsal Yönetim Ödülleri’nde üç yıl üst üste büyük sermayeli şirketler kategorisinde “En İyi ESG Raporlaması” ödülüne layık görülmüştür.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı