Kimliğini kaybeden depremzedeler depremde ne yapacak? e-Devlet’te yeni hizmet başladı
Kahramanmaraş merkezli sarsıntılar Türkiye’nin 10 ilinde büyük yıkıma neden oldu. Depremde binlerce vatandaş hayatını kaybetti, on binlerce insan yaralı olarak kurtuldu.
Çok sayıda vatandaş ağır hasar gören evlerine dönemezken, çok sayıda vatandaşın ‘kimlik kaybı’ sorunuyla karşı karşıya kaldığı söyleniyor.
Depremde kimliğini kaybeden vatandaşlar için e-Devlet’te yeni ekran açıldı. Afetzedeler artık kesintili kimlik belgelerini e-Devlet’ten alabilecekler.
e-Devlet’te yapılan açıklama şöyle:
AFET MAĞDURLARI KALICI KİMLİK BELGELERİNİ E-DEVLETTEN ALABİLECEK
İllerimizde depremden etkilenen vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin azaltılması amacıyla kimlik kartı başvurusuna gerek kalmadan e-Devlet üzerinden geçici kimlik belgesi alınması sağlanmıştır.
SALGINDAN ETKİLENEN İLLERİMİZDE OLMALI
Depremden etkilenen illerimizde yerleşim yeri veya başka bir adres kaydı bulunan vatandaşlarımız geçici kimlik belgesinden yararlanabilecektir.
KENDİLERİNİN VE EBEVEYNİ/VASİLERİNİN KALICI KİMLİK BELGELERİNİ ALABİLİRLER
Afetten etkilenen illerimizde, depremden etkilenen illerde yerleşim yeri veya başka bir adres kaydı bulunan vatandaşlarımız, kendilerine, velilerine veya vasilerine ait süreksiz kimlik belgesini e-Devlet’ten barkodla alabilirler.
KİMLİK KARTI ALINANA KADAR ÜÇ AY GEÇERLİ BARKODLU KALICI KİMLİK BELGESİ
e-Devlet’ten alınan barkodlu kesintili kimlik belgesi, yeni bir kimlik kartı alınana kadar üç ay süreyle geçerlidir.